Filmpjes uit Indonesie
Indonesie | 17 September 2007 | 08:31:59
We hebben eindelijk goed genoeg internet in Maleisie om ook wat filmpjes online te zetten van alle bijzondere ontmoetingen met beesten in Indonesie. De tekst hieronder is aanklikbaar.

Veel kijkplezier!
Reageren 2 | bewerk | verstuur | kopieer | bekeken x 449

Sumatra: Jungle en Oerang oetangs
Indonesie | 17 September 2007 | 08:35:14
Meer foto's klik hier

Op Gili Trawangan hebben we nog een paar dagen heerlijk gerelaxed, precies zoals dat hoort op een tropisch eilandje. De afstand tussen Gili Trawangan en Bali (waarvandaan ons vliegtuig vertrekt) is hemelsbreed maar 20 kilometer, maar er gaat geen directe boot die betaalbaar is. Het kost ons meer dan 12 uur om dit stuk met vier verschillende boten en bussen af te leggen.

Op 2 september vertrekken we per vliegtuig naar Padang op Sumatra. De vlucht boven Java is schitterend, we zien alle hoge vulkanen door het wolkendek heen steken. Extra gaaf is het als we plotseling de Bromo vulkaan herkennen. Vanaf de grond was het al erg mooi maar zo van boven ook erg speciaal. De grote vulkaan achter de Bromo barst precies op dat moment uit! WOW.

West Sumatra
Als we op Sumatra uit het vliegtuig stappen is de vochtige tropische warmte het eerste dat opvalt. We zitten dicht bij de evenaar en midden tussen het regenwoud en dat merken we, want het regent flink. De eerste stop hier is Bukittinggi, een klein stadje in het land van de Minankabou. Dit betekend letterlijk "Winnende Buffel".
Reageren 7 | bewerk | verstuur | kopieer | bekeken x 4091

5*****: Flores boven en onder water!
Indonesie | 29 Augustus 2007 | 13:17:15
Meer foto's klik hier

We hadden twee weken lang geen internet en om dan als we weer online komen de vele reacties en emails te zien is heel leuk!!  We zaten namelijk op Flores, een van de oostelijke eilanden van Indonesie.

Vanaf Bali zijn we naar Flores gevlogen omdat we de boottocht van 4 dagen, die veel toeristen nemen, toch niet zo zagen zitten. Op het vliegveld moeten niet alleen onze tassen maar ook wij zelf op de weegschaal gaan staan. We vliegen met een echt Nederlands toestel, een Fokker 50! (een van de laatsten die nog in de lucht is?) Hij ziet er nog redelijk goed uit en dat alle maatschappijen in Indonesie op de zwarte lijst van de EU staan vergeten we maar even. We vliegen over Lombok, Sumbawa en de vele andere eilanden van Nusa Tenggara. Op het vliegveld van Labuanbajo is de terminal nog niet af en komen de tassen op een karretje uit het vliegtuig onder het toeziend oog van twee militairen. De tassen worden naast het karretje op een hoop gegooid, zoek zelf je tas maar uit... We gaan op zoek naar mensen die met ons een auto met chauffeur willen delen, omdat dit de beste manier van vervoer is op Flores.
Reageren 5 | bewerk | verstuur | kopieer | bekeken x 3218

Duiken, surfen, werken en chillen op Bali
Indonesie | 14 Augustus 2007 | 12:16:59
Meer foto's klik hier

We sloten ons vorige verhaal af met een prachtige zonsondergang en hebben er inmiddels heel wat hier gezien, want we zijn nog steeds op Bali. Dit hindoeďstische eiland bevalt ons uitstekend!

Vooral ook omdat internet hier goed en goedkoop is en Reindert weer twee aanvragen voor geld de deur uit moet doen voor 15 augustus. We hebben het internet ook gebruikt om de tickets naar Nieuw Zeeland en de terugweg te boeken. Zelfs drie dagen voor kerst vlieg je met LTU nog van Bangkok naar Dusseldorf voor 220 euro pp, niet gek.

Duiken in Bali
Samen met Roosmarijn hebben we vanuit Lovina twee dagen gedoken (3 en 4 augustus). De eerste dag zijn we naar Menjangan eiland geweest waar de koralen prachtig waren en we doken langs een dropoff. Helaas werd de rust onderwater verstoord door een idiote fransoos die claimde een 3* brevet te hebben, zeker gekocht ergens. De tweede dag zijn we naar Tulamben gereden waar de USS Liberty 30 meter uit de kust ligt, een Amerikaans vrachtschip uit de tweede wereldoorlog. Het was onze eerste keer duiken op en groot wrak en we genoten erg van de zeer weelderige begroeing en de grote aantallen vissen. Het lukte ons om middenin een grote school met tonijnen te zwemmen, die als een bal (zoals op Discovery channel) rond ons raasden.
Reageren 6 | bewerk | verstuur | kopieer | bekeken x 2041

Java en Bali in het hoogseizoen
Indonesie | 02 Augustus 2007 | 07:54:29

Jakarta
Bij Indonesie hadden we ons nog niet echt een voorstelling gemaakt, maar wat een prachtig land om in rond te reizen! Er zijn redelijk wat verschillen met het andere deel van Azie, maar toch voelt het nog steeds heel aziatisch, en het eten is hier nog lekkerder. Dit land is zeker een aanrader voor wie nog geen vakantiebestemming heeft bedacht en zin heeft in cultuur, vulkanen, strand en prachtig duiken!! Alleen moet je er in het hoogseizoen wel tegen kunnen dat 80% van de toeristen Nederlanders zijn.

We landen (17 juli) op het vliegveld van Jakarta en de volgende dag halen we Roosmarijn (het zusje van Jessica) op die drie weken met ons meereist en tevens als gastschrijver op de site fungeert. Klaas, een vriend van de duikclub Calamari, woont in Jakarta en laat ons die avond de betere cafe’s en de sate-straat zien. Hier genieten we van de sate ayam (kip) en sate kambing (geit), met af en toe een stukje lever er tussen door.

Jakarta is een hele vieze stad en er is niet zoveel te doen. Dat was ook te merken aan de guesthouses waar we uit konden kiezen. De eerste avond sliepen we in de meest ranzige kamer tot nu toe (zie foto’s). Maar ook op straat is er veel smog, en in de buurt van open water stinkt het flink. De Nederlanders hebben hier kanalen aangelegd als riool voor een stad met enkele duizenden mensen, niet voor de 9 miljoen die er nu wonen.
Reageren 3 | bewerk | verstuur | kopieer | bekeken x 1830

eXTReMe Tracker
Home   weblog sinds: 2006-12-04

Ontwikkeld door punt.nl en gehost door mijndomein.nl. Problemen met de inhoud van deze log? Klik hier.